fredag den 22. juni 2012

Et sted at sove...

Så fik jeg Rosita Consuelas seng færdig. Faktisk er selve babysengen et arvestykke, som både min svigermor, hendes søster, samt min mand og hans tre søskende alle har ligget i. Og nu altså vores lille pige.

Sengen er lavet af tykke bambuspinde og så er der hjul under - very practical! I siderne var der nogle tynde, hårde plader, som fungerede som en slags sengerand. Dem har jeg dog skiftet ud med en bred, blød sengerand istedet (købt i BabySam for KUN 100 kr!). Den var dog lidt for lang, så har haft gang i saks og symaskine og fik den afkortet. Den oprindelige madras lå også i sengen, Sådan en i "kradse kradse" hør med en MEGET hårdt kerne, så der købte jeg en lille skummadras i Jysk og fik den skåret til og nu passer den til sengens mål. Jeg syede også lige en madrasbeskytter af et gammelt stræklagen. Og er den seng altså i hus.

Synes det er vildt rart ikke at skulle stresse over det mere, plus at vi her og nu kan spare lidt penge og vente med at købe en større seng. Desuden er denne seng så lille at den sagtens kan være inde i vores soveværelse. Og hjulene er jo perfekte til at flytte den rundt i lejligheden.

 
Babysengen skulle lige afprøves på min gamle yndlingsbamse, Paer.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar