torsdag den 14. juni 2012

10 uger igen!

Så rundede babymaskinen de 30 uger, dvs. at der KUN er 10 uger til termin. Lillepigen ruller rundt inde i maven og gør sig til, når hun hører sin fars stemme. Mærkeligt fænomen at være vidne og lægge krop til. Det er så vildt at sådan en lille basse bare overtager ens krop fuldstændigt. Men det er cool at følge en sådan udvikling.

Desværre har det betydet at mskinen er gået helt ned. Har nu været syg i 11 dage. Først med plukveer, der var så kraftige at selv min mand kunne mærke dem. Denne tilstand muterede så og udviklede sig til ondt i halsen, ørerne og øjenbetændelse. Så nu står den på penicillinkur mod mellemørebetændelse og øjendråber. Det hjælper rigtig meget, men halsen driller stadig...

Inden for den sidste uges tid har jeg været ved lægen to gange, jordemoder én gang og på Hvidovre Hospital én gang for at blive overvåget grundet de vilde plukveer. Det var på en eller anden måde meget fedt, for vi fik lov at lytte til babys hjerte i 40 min. Konklusionen var dog, at der ikke havde været en eneste plukve, men at Lillepigen er utrolig aktiv... No shit, Scherlock?!? Tror jeg er helt mærkeblå indvendigt, for den lille pige øver sig vist på at sparke straffespark (måske inspireret af årets EM-runde?).

Al den sygdom har betydet at jeg har måtte sygemeldes inde på arbejdet. Det er rigtig øv, for jeg elsker det! Underviser voksne udlændinge i dansk og det er bare så fedt at se hvor meget de kan flytte sig.

Det hele er lidt øv her, men humøret fejler ikke noget, for om (forhåbentligt) 10 uger er vi de mest stolte forældre til en lille smuk datter!

1 kommentar:

  1. Ih, det er jo lige om lidt at vi får lov at møde hende :-) Håber du snarligt får det bedre!

    SvarSlet